PFR- łatwiejsza droga do własnego biznesu

Szymon  Maj

Autor: Szymon Maj

Dodano: 16 października 2019
start up

Polski rynek z roku na rok zauważa potencjał nowych firm. Najczęstszymi problemami młodych przedsiębiorstw są braki finansowe i małe doświadczenie zarządzających. Rozwiązaniem dla nich są prywatne i państwowe fundusze inwestycyjne. Jednym z nich jest PFR – Polski Fundusz Rozwoju.

Oferta PFR-u skierowana jest zarówno do osób początkujących, jak i tych do tych bardziej zaawansowanych. Przedsiębiorcy mają do wyboru kilka opcji wsparcia. Warto pamiętać, że oferta nie jest skierowana tylko do startupów, czyli dynamicznych i nowoczesnych firm. Sporo form pomocy polega na przeprowadzeniu biznesu przez pierwsze, a co za tym idzie najtrudniejsze chwile. Czego może spodziewać się przedsiębiorca?

Finansowe wsparcie biznesu

Podstawową ofertą jest dofinansowanie biznesu. Kwoty, o które mogą wnioskować firmy wynoszą nawet kilka milionów. Forma wsparcia jest zróżnicowana. PFR zrzesza kilka funduszy prywatnych, a także dysponuje własnymi środkami. Niektóre podmioty oferują pieniądze, kontakty biznesowe, know-how, a także pomagają dotrzeć z ofertą na zagraniczne rynki. Najczęściej w zamian za wsparcie fundusze oczekują przekazania części udziałów. Inne rozwiązania to pożyczki, które mają być zwrócone po określonym czasie.

Kolejną opcją wsparcia firm jest połączenie danego biznesu z perspektywą podbicia zagranicznych rynków. PFR organizuje kilka akcji pomostowych, które łączą polskich przedsiębiorców z odbiorcami i inwestorami w innych krajach.

Doradztwo i mentoring

Ciekawą opcją jest także doradztwo i mentoring organizowany przez doświadczonych przedsiębiorców. W ramach tego programu młode firmy uczą się, jak lepiej funkcjonować na rynku i co mogą zrobić, by usprawnić swoją ofertę. W tym obszarze mieszczą się także szkolenia, w których można uzyskać dodatkowe kompetencje i niezbędną wiedzę. Ta ścieżka jest polecana szczególnie osobom niezdecydowanym, które chciałyby zobaczyć, jak wystartować ze swoim biznesem.

Spory wpływ na funkcjonowanie firmy ma położenie i obszar geograficzny, na którym działa przedsiębiorstwo. By równać szanse i promować mniej rozwinięte tereny, PFR przygotował programy dla różnych województw. Z tego rozwiązania mogą skorzystać te firmy, które widzą w sobie potencjał, ale brakuje im środków finansowych. 

Szymon Maj
Szymon  Maj

Autor: Szymon Maj

Redaktor Serwisu Inwestora. Aktywnie inwestuje na rynku akcyjnym. Nieruchomościami zainteresował się wraz z inwestycją w spółki z sektora nieruchomości. W przeszłości związany z portalami FXMag i MySaver.